torsdag 28 augusti 2008

kolik

Vilken kväll det var igår då! Lucas somnade 23, efter att ha skrikit i 3 timmar.
Det bara ekade kolik i huvudet på mig...självklart var det inte så, men jag fick flashback och för en sekund kunde Lucas blivit ensambarn resten av sitt liv=)
Skulle tro att det var för mycket intryck under dagen, vi har oftast folk omkring oss, men igår blev det både dagis och stadsresa, antagligen blev det lite jobbigt i hans lilla huvud att bearbeta alla intryck, stackarn!
Jag vankade av och an med han i famnen som en nyfödd, sjunga vaggvisor, kramas, pussas...ingenting funkade, tillslut somnade han när jocke legat bredvid spjälsängen tills han somnat.

Vaknade 8 i morse och vi skulle vara på dagis till 9, vi lite uppskov och tog oss dit till halv10, gick suveränt, jag satt i personalrummet och läste tidning i en timme och Lucas var nog inte medveten om att jag inte var där.
I mårn ska jag lämna honom i 2 timmar och gå hem.
Sen bjöd vi lena på lunch, och sen middag=) hela kvällen bara försvann, jag har tvättat och städat.

Nu ska jag hänga lite tvätt innan det blir sängen.
God natt!

Inga kommentarer: