söndag 2 november 2008

Jag vaknade i morse till tystnad, är så hemskt när det är tyst på morgonen.
Jocke och Lucas hade åkt och hälsat på Lucas farfar, fick kliva upp och sitta i den här hemska tystnaden=)
Sen kom dom hem och vi fick äta lunch tillsammans iaf, Lucas gick och vilade och jag fick massor av energi till att städa ur kyl och skafferi medan mamma kom och drack en kopp kaffe och gjorde mig sällskap.
Sen kom Sandra och Markus och drack kaffe och surrade lite skit, Alex kom också och följde med oss till lekparken och var lekledare=)

Vi gjorde köttfärspaj med ädelost till middag och bjöd hit mamma och Alex på middag...parmiddag=)
Lucas kastade varenda liten pajbit på golvet och tyckte att han var riktigt rolig eftersom momma inte kunde sluta skratta, hur ska man få henne att förstå att om man skrattar så fortsätter han? tur att hon inte är här varje middag iaf.

Sen klippte jag av Lucas lockar...ja det gjorde ont i hela mig.
Tog trimmern på det längsta och körde över hela håret, men Lucas satt alldeles stilla och var lycklig iaf=)
Men i efterhand så känns det bra att vi klippte bort, det var så tunt och nu ser han ut som en pojke, och håret blev mycket tjockare också, ska lägga in en bild i mårn.
Nu är det bara mitt hår som behöver trimmas, jag ser ut som en trollunge i huvet och det blir värre och värre ju längre det blir...tovar sig hela tiden.

Nu sitter Alex och Jocke och spelar, och jag ska titta på Dr House...en helt vanlig kväll hemma hos oss=)
Och Lucas har precis slutat surra och kanske somnat, det verkar som om han försöker flytta fram sin läggtid, och det får han gärna göra för min del, då hinner man träffa honom lite mer när det är dagisdagar.
I mårn börjar Jocke sitt nya jobb också, jag är nog mer nervös än vad han är=)
Nu har jag skrivkramp, god natt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

ahh.. har du klippt lockarna på söt? e han hel snaggad?